بررسی انواع جعبه پیتزا – مزیت ها و معایب ها

مقوای مصرفی جهت تولید یک جعبه پیتزا می تواند متفاوت باشد که ما به بررسی انواع آن و مزیت ها و معایب آن می پردازیم که شامل :

مقوای دوبلکس بهداشتی ، مقوای ایفلوت بهداشتی ، مقوای بهداشتی با روکش گلاسه و مقوای ایفلوت بهداشتی  لمینت شده می باشد

نوع چاپ نیز برای هر نوع مقوا متفاوت است. چاپ جعبه پیتزا عمدتا ازنوع سیلک ، فلکسو ،افست می باشد . که پرچمدار آنها افست می باشد. قالب برش و دستگاه برش نیز از فاکتور های مهم است که ساختار و کیفیت محصول را پس از سرهم کردن مشخص می کند .

مدیریت: لطفا جهت خرید جعبه پیتزا به نکاتی که در انتهای این  مقاله ذکر شده است توجه ویژه نمایید . هدف ما افزایش کیفیت محصولات شماست

فروش پایان یک معامله نیست . آغاز یک تعهد است

مدل های بسته بندی جعبه پیتزا

جعبه پیتزا  مربعی

این نوع  بسته بندی یکی از رایج ترین انواع جعبه پیتزا می باشد و برای تولید آن می توان از تمامی مقوا ها استفاده کرد . سایز این جعبه بستگی به سایز ظرف شما دارد و محدودیتی در تولید وجود ندارد و در هر سایزی می توان تولید کرد. برش  این نوع جعبه از اهمیت بالایی برخوردار است و  برش اصولی و دقیق آن بر استحکام جعبه می افزاید.

زمان بسته بندی  : ۱۰ الی ۲۰ ثانیه

این نوع بسته بندی پیتزا را می توان به صورت  دو تکه نیز تولید نمود.

مربعی03 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
مربعی02 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
مربعی01 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب

جعبه پیتزا مثلثی

جعبه پیتزا مثلثی یا جعبه پیتزا اسلایس باکس مناسب آن مجموعه هایی است پیتزا به صورت اسلایس شده و یا مثلثی ارائه می کنند . برای تولید این بسته نیز می توان از تمام مقوا هایی که ادامه این مقاله  توضیح داده  می شود  استفاده نمود . این بسته بندی نیز همانند جعبه مستطیلی در قسمت برش و قالب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . نوک های مثلثی در آن باید به صورت دقیق باشد تا جعبه در بهترین حالت خود بایستد . پیتزای مثلثی که در چند سال اخیر شاهد آن در ایران هستیم می تواند گزینه ی خوبی برای کسانی باشد که تازه به فکر تاسیس یک فست فود و یا تنظیم منوی خود هستند . خاص باشید ، خاص بودن خصلت آدم های بزرگ است. در منوی خود تنوع ایجاد کنید چرا که منو یکی از بخش های اصلی و قلب تپنده ی یک فست فود است و نباید بگذارید که بدون روح و کلیشه ای باشد.

مثلثی02 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
مثلثی01 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
مثلثی 03 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب

جعبه پیتزا دو تیکه

جعبه پیتزا دوتکه یا جعبه پیتزا درب و زیره جدا نوعی از بسته بندی پیتزا می باشد که درب آن از کف آن جا می باشد.مقوای مصرفی در آن می تواند تمامی مواردی که ادامه ای م مقاله  ذکر  می شود   باشد . چاپ آن نیز می تواند سیلک ، فلکسو و یا افست باشد و تفاوت آن با ظاهر آن  بسیار  منحصر به فرد است و از زیبایی خاص خود برخوردار است . زمان بسته بندی آن نیز به طبع از جعبه یک تکه بیشتر بوده و در حدود ۲۰ الی ۵۰ ثانیه است و برای مجموعه هایی که در روز تعداد بالایی جعبه پیتزا مصرف دارند و یا فضای کافی جهت گذاشتن این جعبه به صورت سرهم شده ندارند پیشنهاد نمی شود.اما اگر در روز تعداد کمی جعبه پیتزا مصرف دارید و دنبال یک جعبه خاص هستید . این نوع بسته بندی یک انتخاب خوب برای شماست.

دو تکه03 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
دو تکه02 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
دو تکه01 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب

جعبه پیتزا  دسته دار

این جعبه همان جعبه مربعی می باشد که بغل های آن  دسته دارد و مشتری راحت تر می تواند آن را حمل کند . قیمت آن به نسبت جعبه پیتزا مربعی بالاتر است . اما اگر به دنبال یک کالای خاص می باشد . این یک انتخاب بسیار خوب می باشد .

دسته دار03 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
دسته دار02 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
دسته دار01 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب

جعبه پیتزا  مستطیلی ( جعبه پیتزا پنجره ای )

جعبه پیتزا مستطیلی یا جعبه پیتزا پنجره ای مناسب آن مجموعه هایی است که پیتزا رو به صورت مستطیل و یا اصطلاحا پنجره ای سرو می کنند.
در تولید این نوع بسته بندی پیتزا نیز می توان از تمامی مقوا ها و چاپ ها که در پایین این مقاله  مفصل در مورد آنها توضیح می دهیم  استفاده کرد و میتوان آن را به صورت دو تیکه نیز تولید نمود.در بحث جعبه پیتزا مستطیلی قسمت قابل اهمیت قالب برش و دستگاه برش و تیمی که آن را انجام میدهند است. به دلیل آنکه معمولا طول این جعبه ها بالا بوده همواره شاهد آن بوده ایم که زمانی که توسط یک تیم غیر حرفه ای و یک قالب غیر اصولی برش خورده است جعبه در حالت استاندارد خود پس از سرهم کردن نمی ایستد و جلوه ی بسیار ناخوشایندی پیدا کرده است. و هم چنین استفاده از مقوا های گرماژ پایین می تواند باعث شکستن جعبه پیتزا از وسط شود .

پنجره ای 03 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
پنجره ای 02 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
پنجره ای 01 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب

جعبه پیتزا  هشت ضلعی

خاص باشید . مجموعه های خاص در ذهن می مانند . اگر به دنبال یک انتخاب خاص و هوشمندانه هستید می توانید این نوع بسته بندی را انتخاب کنید . این جعبه می تواند هم به صورت یک تکه باشد و هم دوتکه . و از تمام مقوا ها می توان در تولید آن استفاده کرد . و محدودیتی از نظر سایز جعبه وجود ندارد.

8ضلعی03 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
8ضلعی02 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
8ضلعی01 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب

جعبه پیتزا  شش ضلعی

این نوع بسته بندی نیز همچون جعبه پیتزا ۸ ضلعی یکی از خاص ترین مدل های موجود در ایران است .

5ضلعی03 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
5ضلعی02 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب
5ضلعی01 300x300 - بررسی  انواع جعبه پیتزا - مزیت ها و معایب

مقوای جعبه پیتزا

مقوای دوبلکس بهداشتی :

این نوع مقوا را هم می توان با روکش سفید تولید کرد و هم کرافت (نخودی رنگ) .استحکام این مقوا بر مبنای گرماژ آن است کی می توان از ۴۳۰ گرم تا ۶۰۰ گرم تولید کرد. در بین مقوای های جعبه پیتزا این نوع مقوا قیمت پایین تری نسبت به بقیه دارد و کیفیت آن به نسبت بقیه پایین تر است اما قابل قبول است (در تولید ۸۰درصد جعبه های پیتزا در سطح کشور از  مقوا استفاده شده است) . از مزایای آن می توان به تنوع چاپ اشاره کرد : افست، سیلک و فلکسو

مقوای ایفلوت بهداشتی :

مقوای ایفلوت بهداشتی  سه لایه تشکیل شده است. که به خاطر سه لایه بودن آن از استحکام بالایی برخوردار است .

قیمت این نوع مقوا به نسبت مقوای دوبلکس کمی گران تر است اما استحکام آن نیز بالاتر است.

توجه : مقوای ایفلوت حتما باید بهداشتی و دارای مهر بهداشت باشد ، مقوا های دیگر تماما از ضایعات تشکیل شده است.

از معایب این ورق می توان به قیمت بالای چاپ آن و چاپ نسبتا ضعیف آن نسب به افست که غول چاپ این صنعت است اشاره کرده . هزینه کلیشه در این چاپ نیز بالا می باشد . اما اگر برای شما استحکام جعبه حرف اول را می زند. این یک انتخاب هوشمندانه است . چاپ این جعبه با دستگاه فلکسو می باشد که دقت آن (۰/۱ سانت می باشد) و می توان تمام جعبه را نیز چاپ کرد.

مقوای دوبکس بهداشتی با روکش گلاسه:

این نوع مقوا، همان مقوای دوبلکس است که بهجای روکش تحریر یا کرافت از گلاسه استفاده می شود و سطح آن براق می شود . کیفیت چاپ این مقوا به نسبت دوبلکس بالاتر است و از استحکام بالاتری نیز بر  خوردار است.

مقوای ایفلوت بهداشتی لمینت شده

مقوای ایفلوت بهداشتی لمینیتی یک سوپر مقوا  است که اصلا قابل مقایسه با هیچکدام نیست. استحکام فوق العاده، چاپ با کیفیت بالا و … این نوع بسته بندی را به یک پرچمدار در بسته بندی های پیتزا تبدیل کرده است.

مقوای مورد استفاده در این مدل، مقوای ایفلوت بهداشتی می باشد که به جای روکش بالایی در مقوای ایفلوت از کاغذ تحریر ۴۵ گرم و یا کرافت ۴۵ گرم استفاده می شود از گاغذ گلاسه و یا پشت طوسی ۲۳۰ گرم استفاده می شود و به آن لمینت می شود. که به آن استحکام فوق العاده می دهد.

چاپ این جعبه افست می باشد که با دقت بسیار بالایی چاپ می کند.

اگر برای بسته بندی خود اهمیت ویژه ای قائل هستید و از طرفی خاص پسند و سخت پسند هستید بدون شک این یک انتخاب ویژه برای شماست.

قیمت این نوع بسته بندی به نسبت سایر محصولات، قیمت بالاتری دارد.

اما نسبت به ویژگی های آن ارزش خرید بالایی دارد.

چاپ جعبه پیتزا

چاپ فلکسو

این نوع چاپ با استفاده از دستگاه چاپ فلکسو زنجیره و ژلاتین  انجام می گیرد . هزینه کلیشه در این چاپ بالا بوده  و برای مقوا ایفلوت استفاده میشود و کیفیت چاپ قابل قبولی دارد و می توان تمام جعبه را چاپ نمود

چاپ افست

پرچمدار صنعت چاپ افست می باشد . کیفیت چاپ بسیار بالا (دقت چاپ تا ۰٫۰۰۱ میلی متر) .  هزینه شابلون پایین و صد البته هزینه چاپ پایین . این چاپ با استفاده از دستگاه چاپ ۴/۵ ورقی افست انجام می گیرد.